توسط دونالد ای. سیمانک
از رئیس سابق یک کالج که تعداد آنها چندین هزار نفر بود ، پرسیده شد که این مدرسه چند دانش آموز دارد. او به طعنه گفت: "اوه ، شاید دوجین". او یک شوخی می کرد که قدمت آن به اندازه تپه ها است. رئیس یک شرکت بزرگ وقتی از خبرنگاری پرسید (در حین اعتصاب) چند کارگر در کارخانه او وجود دارد. یکی از معلمانم به ما یادآوری می کرد که دانشجو بودن بیش از آنکه فقط دانش آموز باشد به معنای آن است.
زمان تغییر می کند. تعریف "دانشجو" زمانی "کسی که چیزی را مطالعه می کند" بود. امروزه می تواند صرفاً به معنی "کسی باشد که در مدرسه ، کالج یا دانشگاه تحصیل می کند". این تعریف مدرن حتی نشان نمی دهد که شخص بیش از "حضور" انجام می دهد. اساتید کالج و دانشگاه هنوز از تعریف اول استفاده می کنند ، و مدارس راه هایی (مانند الزامات دوره ، امتحانات و نمرات) را دارند تا اطمینان حاصل کنند که کسانی که در آن شرکت می کنند نیز چیزی بخوانند و یاد بگیرند.
بنابراین چه چیزی یک دانش آموز را متمایز می کند؟ چه چیزی دانش آموز را از بقیه کلاس متمایز می کند؟ چهار مورد: نگرش ، مهارت های تحصیلی ، آگاهی و پیشرفت ، مطمئناً بخش بزرگی از آن هستند و دانش آموزی که آنها را داشته باشد به احتمال زیاد به عنوان:
نگرش در درجه اول تمایل واقعی برای یادگیری و تمایل به انجام کارهای فکری سخت برای دستیابی به درک است. همچنین نشان داده می شود که چقدر خوب خود را حتی در موضوعاتی که علاقه چندانی به آنها ندارید به کار می برید ، و اینکه چقدر می توانید به دست آورید حتی زمانی که سبک استاد مورد پسند شما نیست.
مهارت های تحصیلی شامل توانایی خواندن با درک مطلب ، استفاده هوشمند از منابع (شامل منابع کتابخانه و اینترنت) ، مهارت های منطقی و ریاضی ، عادات مطالعه کارآمد و توانایی برقراری ارتباط واضح و روان هنگام صحبت و نوشتن است.
آگاهی از آنچه در جهان اطراف شما می گذرد و عادت ارتباط هوشمندانه آن با دوره های دانشگاهی خود. به عنوان مثال ، هنگام گذراندن دوره علوم سیاسی ، باید آنچه را که در کلاس یاد می گیرید با آنچه در صحنه سیاسی ملی و جهان اتفاق می افتد مرتبط کنید. هنگام گذراندن یک دوره علوم ، باید اصول علمی را با پدیده هایی که در زندگی روزمره مشاهده می کنید مرتبط کنید و برای یافتن کاربردها و نمونه هایی از علم در دنیای واقعی دست از سر راه بردارید.
موفقیت با استفاده از درک موفق نشان داده می شود. شواهد آن شامل موارد زیر است:
استفاده صحیح و مطمئن از آنچه آموخته اید برای مشکلات و چالش های جدید ،
ارتباط روشن و م ofثر درک شما از طریق گفتار و نوشتن ، و
داشتن اطلاعات ، مهارت ها و درک کافی برای ادامه تحصیل در خارج از کلاس درس ، در طول زندگی.
همه این موارد به A پنجم می افزاید: توانایی ، واژه ای که اغلب در بالا استفاده می شود. یکی از اهداف آموزش ، دستیابی به توانایی بکارگیری دانش خود به روشهای جدید ، خلاق و صحیح است. توانایی ها کاملاً ذاتی نیستند ؛ برخی از آنها با تلاش متمرکز و متمرکز قابل دستیابی هستند.
سایر علائم و ویژگی های یک دانش آموز خوب عبارتند از: