به معلم مورد علاقه خود از دوران دبستان فکر کنید. چه چیزی آنها را اینقدر خاص کرده است؟ شاید آنها اولین فردی بودند که به ریاضی کمک کرد "برای شما منطقی" باشد ، یا شاید به شما اجازه دادند از کتابخانه کلاس درس خود کتاب قرض بگیرید. خرد و راهنمایی که معلمان ارائه می دهند می تواند زندگی را تغییر دهد ، به ویژه برای دانش آموزان خردسال.
مربیان اغلب بر بهبود مشارکت والدین تمرکز می کنند ، اما مشارکت دانش آموزان به همان اندازه ضروری است. هرچه دانش آموز با خواندن یاد بگیرد ، از آمادگی بیشتری برای رسیدن به پتانسیل خود برخوردار است. یکی از بهترین راه ها برای تشویق این امر ایجاد روابط معنی دار معلم و دانش آموز است.
آیا می خواهید بدانید چرا روابط معلم و دانش آموز بسیار مهم است و چگونه می توانید آنها را در مدرسه تسهیل کنید؟ با چالش های پیش روی تعامل معلم و دانش آموز ، چگونه روابط مثبت می تواند محیط مدرسه شما را بهبود بخشد ، و پنج نکته برای ارتقاء تعامل دانش آموزان بیاموزید.
چالش های پیش روی روابط مثبت معلم و دانش آموز
یکی از بزرگترین مسائلی که روابط معلم و دانش آموز با آن روبروست این است که بسیاری از کودکان به کلاس نمی روند. غیبت مزمن یا غیبت حداقل 15 روز در سال تحصیلی ، به طور فزاینده ای در بین دانش آموزان رایج است و نتایج نگران کننده ای به همراه دارد. [1] در کلاسهای اولیه ، غیبت مزمن می تواند میزان ترک تحصیل دبیرستان را بعداً پیش بینی کند. [2] و اگر کودکی در کلاس نباشد ، ایجاد روابط با این دانش آموزان تقریباً غیرممکن به نظر می رسد.
علاوه بر این ، دانش آموزانی که در گذشته تجربیات ضعیفی با بزرگسالان داشته اند ، می توانند با اعتماد به معلمان مشکل داشته باشند. [3] این امر می تواند در مورد دانش آموزانی که معلم قبلی آنها با آنها ناعادلانه رفتار می کرد و همچنین کودکانی که از خانه های بدرفتار یا غفلت آمیز رفتار می کردند ، صدق کند. در بسیاری از موارد ، ممکن است همه چیز را در مورد پیشینه کودک ندانید. اگر برای رسیدن به دانش آموز مشکل دارید ، به خاطر داشته باشید که مشکل ممکن است گذشته آسیب زا باشد ، نه شما.
کودکان با درآمد کم یا دارای منابع کم ، به احتمال زیاد روابط ضعیفی با معلمان خود دارند. [4] دلایل این امر متفاوت است. ممکن است به این دلیل باشد که معلمان بیشتر به این دانش آموزان با سوگیری های شخصی نگاه می کنند. یا در برخی موارد ، این کودکان ممکن است به حمل و نقل یا حمایت تحصیلی مورد نیاز برای موفقیت دسترسی نداشته باشند. علت هر چه باشد ، مربیان هنگام تعیین نحوه تعامل با دانش آموزان باید به این کودکان توجه داشته باشند.