ایجاد ارتباط با دانش آموزان و تعیین خود به عنوان مربی آنها راهی عالی برای مبارزه با غیبت مزمن است. [5] اگر دانش آموزان انگیزه بیشتری برای شرکت در کلاسها داشته باشند اگر بدانند که معلم آنها به آنها اهمیت می دهد و به آنها در موفقیت کمک می کند. و با بهبود مشارکت مدرسه ، این روابط می تواند پیشرفت تحصیلی را نیز بهبود بخشد.

 

حتی در مدرسه ابتدایی ، غیبت های غیر موجه با افت تحصیلی به ویژه در ریاضی ارتباط دارد. [6] با ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای کار سخت و از دست دادن دروس کمتر ، روابط معلم و دانش آموز می تواند دانش آموزان مشکل را از عقب ماندگی باز دارد و شکاف پیشرفت تحصیلی را از بین ببرد. این یکی از طولانی ترین راههایی است که معلم می تواند بر پیشرفت و موفقیت شغلی دانش آموزان تأثیر بگذارد.

ارتباط شخصی با دانش آموزان شما همچنین می تواند انگیزه ذاتی آنها را برای یادگیری افزایش دهد. [7] وقتی دانش آموزان به دلیل تسلط بر کارشان به کارشان علاقه نشان می دهند ، عشق به یادگیری را در خود پرورش می دهند که برای تمام زندگی آنها مفید خواهد بود. بعلاوه ، آنها بیشتر احتمال دارد که نگرش مثبتی نسبت به معلمان ، کلاسها و درسهای خود داشته باشند. [8] وقتی دانش آموزان کمتر روی نمرات تمرکز می کنند و بیشتر بر تسلط تمرکز می کنند ، در مسیر موفقیت شغلی در مدرسه هستند.

در نهایت ، این روابط حتی می تواند به برنامه درسی یادگیری اجتماعی-عاطفی شما (SEL) گره بخورد. ارتباط مثبت معلم و دانش آموز می تواند به کودکان در توسعه مهارت های خودتنظیمی ، به ویژه خودمختاری و تعیین سرنوشت کمک کند. [9] همانطور که دانش آموزان نحوه ارزیابی و مدیریت رفتار خود را یاد می گیرند ، می توانند به اهداف شخصی و تحصیلی خود برسند. [10] و با گذشت زمان ، این می تواند نمرات ناموفق و نیاز به تغییر مسیر را کاهش دهد.

به طور خلاصه ، روابط معلم و دانش آموز می تواند به روش های زیر موفقیت مدرسه را ارتقا دهد:

    پیشرفت تحصیلی را تقویت می کند
    غیبت مزمن را کاهش می دهد
    انگیزش خود را افزایش می دهد
    خود تنظیم را تقویت می کند
    مهارت های هدف گذاری را بهبود می بخشد

راههای دیگر ایجاد روابط منجر به موفقیت دانش آموزان می شود

فراتر از موفقیت تحصیلی ، شناخت دانش آموزان می تواند مدیریت رفتار کلاس درس را بهبود بخشد. دانش آموزان با منابع کم که معلمانشان به عنوان مربی با آنها کار می کنند ، احتمالاً رفتارهای مناسب اجتماعی از خود بروز می دهند. [11] وقتی معلمانشان با دانش آموزان مشکل ساز بد برخورد می کنند یا بعید می دانند که تغییر کنند. اما وقتی معلمان برای مراقبت و کمک به آنها تلاش می کنند ، این دانش آموزان بیش از حد قادر به رشد هستند.

ارتباط م betweenثر بین معلمان و دانش آموزان نیز می تواند فضای مدرسه شما را تقویت کند. از آنجا که این روابط بسیار با انگیزه خود ارتباط دارد ، می تواند منجر به یک کلاس درس درگیر شود. [12] کلاس درس شما می تواند به یک محیط یادگیری ایده آل تبدیل شود که در آن دانش آموزان نه تنها آمادگی لازم را ندارند بلکه برای یادگیری نیز هیجان دارند. بعلاوه ، وقتی دانش آموزان خود را درگیر درس می کنند ، به احتمال زیاد در طول کلاس به نظم و انضباط نیاز ندارند.

تأثیر معلم بر دانش آموزان آنها می تواند تا مدت ها پس از پایان سال تحصیلی ادامه یابد. بعد از اینکه یک دانش آموز با معلم خود ارتباط معناداری برقرار کرد ، به احتمال زیاد در آینده روابط مشابهی ایجاد می کند. [13] از آنجا که این روابط می تواند راهنمایی و پشتیبانی لازم را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد ، پرورش آنها در مدرسه ضروری است. این امر به ویژه برای کودکان بزرگتر ابتدایی مفید است ، زیرا روابط قوی معلم و دانش آموز می تواند به سهولت انتقال به مدرسه راهنمایی کمک کند. [14]

ایجاد روابط مثبت با دانش آموزان نیز می تواند به معلمان کمک کند. 25 تا 40 درصد از معلمان جدید احتمالاً ظرف پنج سال زمینه تحصیل را ترک می کنند. [15] اما روابط مثبت با دانش آموزان می تواند این تعداد را کاهش داده و به معلمان نشان دهد که چگونه شغل آنها زندگی را تغییر می دهد. [16] اگر به دنبال احساس رضایت بیشتر در حرفه خود هستید ، سعی کنید با دانش آموزان خود تعامل داشته باشید و آنها را در مبارزه های فردی خود یاری دهید.