یادگیری مبتنی بر پروژه: این چیست و به چه درد دانشجویان می خورد
ثابت شده است که یادگیری مبتنی بر پروژه یکی از م effectiveثرترین روشها برای جذب دانش آموزان و ارائه یک کاربرد عملی برای آنچه که می آموزند ، است. راشل دنه پوت بینش خود را درمورد اینکه یادگیری مبتنی بر پروژه چگونه به نظر می رسد و اینکه چگونه به دانشجویان در تکمیل هر پروژه به مهارت های اصلی کمک می کند ، به اشتراک می گذارد. در ادامه برخی از نکات و اطلاعات مفید را بخوانید!
یادگیری مبتنی بر پروژه (PBL) موضوعی است که طی چند سال گذشته سعی کرده ام بیشتر انجام پروژه درسی و دانشگاهی در کلاس های خود ادغام کنم. من شروع به فکر کردن در مورد روشهای جایگزین کردم که دانش آموزان را قادر می سازد:
ارزیابی واقعی ایجاد کنید ،
چیزی ایجاد کنید و مطالعه کنید که برای آنها جالب و جذاب باشد ، و
برخی از تجارب یادگیری در دنیای واقعی را ارائه دهید.
یادگیری مبتنی بر پروژه نه تنها فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا بتوانند با یکدیگر همکاری کنند یا یادگیری خود را برانگیزانند ، بلکه مهارت هایی مانند حل مسئله را به آنها می آموزد و به توسعه مهارت های اضافی جدایی ناپذیر برای آینده آنها مانند تفکر انتقادی و مدیریت زمان کمک می کند. و شاید مهمتر از آن ، فرصتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا پروژه های معتبری را که برای آنها شخصی و معنی دار است ، ایجاد کنند. دانش آموزان این فرصت را دارند که به دنبال منافع خود باشند و در نتیجه ، فرصت های یادگیری برای دانش آموزان و معلمان بسیار زیاد است.
پشتیبانی از همه دانش آموزان
من به عنوان یک معلم زبان خارجی ، باید دانش آموزانم را به روش های مختلف به طور منظم ارزیابی کنم. همانطور که همه ما می دانیم ، همه افراد به یک روش یاد نمی گیرند یا علایق یکسانی دارند. از نظر ارزیابی ، برخی از دانش آموزان می توانند مطالب را به خوبی یاد بگیرند ، اما وقتی یک آزمون سنتی داده می شود ، اطلاعات و دانش آنها به نوعی از بین می رود.
وقتی این اتفاق برای اولین بار در کلاسهای من رخ داد ، من بیشتر به دنبال روشهای ارزیابی دانش آموزانم گشتم - اما ارائه ارزیابی هایی که منجر به کار معتبرتر و شخصی تر شود. من می خواستم فرصتی برابر برای دانشجویان فراهم کنم تا با اطلاعاتی که آموخته اند در نشان دادن آنچه می دانند (و می توانند انجام دهند) به موفقیت برسند.
یک راه عالی برای این کار یادگیری مبتنی بر پروژه است. تعداد بیشتری از ابزارها برای استفاده در کلاس وجود دارد که دانش آموزان را قادر به انتخاب و خلاقیت می کند ، در حالی که مهارت های ارزشمند فناوری را برای آینده خود نیز یاد می گیرند. این ابزارها به دانش آموزان گزینه هایی برای نشان دادن آنچه را که آموخته اند و می توانند با این مطالب انجام دهند ، می دهد ، اما به روشی راحت و مرتبط و مطابق با علایق و نیازهای آنها. از همه مهمتر ، دانش آموزان گزینه هایی دارند و این تفاوت زیادی ایجاد می کند.
مزایای استفاده از ابزارهای دیجیتال برای PBL
این گزینه ها گزینه های مختلفی را برای نشان دادن خلاقیت دانش آموزان فراهم می کند ، یادگیری را معنادارتر می کند و دانش آموزان بیشتر درگیر کارهایی هستند که انجام می دهند. دانش آموزان می توانند بر روی یک حوزه مورد علاقه شخصی متمرکز شوند و تصمیم بگیرند که چگونه آنچه را آموخته اند و می توانند انجام دهند ، به روشی معنی دار و جذاب نشان دهند.
ابزارهای بسیاری هم در وب و هم به صورت برنامه در دسترس است که درگیر کردن ، ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به دانش آموزان برای یادگیری بیشتر هستند. مزیت استفاده از ابزارهای وب برای PBL دو برابر است.
اول ، دانش آموزان می توانند چیزی پر جنب و جوش ، جذاب و معنادار ایجاد کنند زیرا آنها حوزه مورد علاقه خود را انتخاب کرده اند ، لمس شخصی خود را بر روی آن گذاشته اند و در نتیجه ، مطالب محتوایی را با آنچه ایجاد کرده اند پیوست کنند. آنها سپس اطلاعات را بهتر حفظ می کنند زیرا چیزی را برای یک تجربه دنیای واقعی ایجاد کرده اند.
همچنین به آنها مهارتهای حیاتی فناوری را که برای حرکت به جلو نیاز دارند ، می آموزد و به آنها مهارتهایی می دهد که می توانند در کلاسهای دیگر و برای آینده آنها مورد استفاده قرار گیرند. یادگیری ایجاد نمایندگی های چندرسانه ای ، حل مسئله ، تفکر انتقادی ، دسترسی سریع به منابع و برقراری ارتباط با دیگران به توانمندسازی دانش آموزان کمک می کند و به آنها امکان کنترل بیشتر در روند یادگیری و رشد را می دهد. ما می خواهیم دانش آموزان خود را در یادگیری توانمند کنیم.
کاغذ یا دیجیتال ، مزایای PBL برای همه
گزینه های زیادی برای پیاده سازی و تولید شواهد یادگیری مبتنی بر پروژه در دسترس است ، خواه در سبک قالب کاغذی سنتی باشد و هم از طریق فناوری. به هر صورت ، فرصت دادن به دانش آموزان برای ایجاد یک پروژه برای اثبات یادگیری آنها مفید است. این نه تنها منجر به تولیدات معتبر می شود و دانشجویان را در همان مکان ملاقات می کند ، بلکه به آنها فرصتی می دهد تا خود را به روش های منحصر به فرد بیان کنند ، زیرا شخصی تر و متناسب با نیازها و علایق آنها است. PBL منجر به ایجاد کلاس بیشتر دانش آموز محور می شود و فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا از یکدیگر یاد بگیرند. همچنین این معلم را قادر می سازد تا بیشتر به عنوان یک تسهیل کننده عمل کند ، و علاوه بر یادگیری در مورد دانش آموزان ، کلاس دانش آموز محور را تقویت می کند ، جایی که دانش آموزان در یادگیری خود توانمند می شوند.