هشت عنصر برای هدایت طراحی عالی پروژه
معلمان به طور ذاتی می دانند که پروژه ها ارزشمند هستند ، حتی اگر از هر جنبه از یک پروژه خوب درک نکنند یا تجربه پشتیبانی از یادگیری مبتنی بر پروژه را داشته باشند. برای بسیاری از دانشجویان ، اصطلاح "پروژه" به معنای هر فعالیتی است که بر اساس صفحه کار نباشد یا بیشتر از یک دوره کلاس 42 دقیقه طول بکشد. من موارد زیادی را دیده ام که تکالیف غیرتصوری فقط با دادن هفته ها به دانشجویان برای انجام پروژه ها به پروژه تبدیل شده اند. این مقاله پنج پاراگرافی در مورد کاریبو وقتی به دانشجویان دو ماه فرصت داده می شود تا درباره آن وسواس داشته باشند ، به یک پروژه تبدیل می شود. اهمال کاری اجتناب ناپذیر منجر به افزایش استرس و بهبود نامحسوس کیفیت می شود.

ماهیت پروتئینی رایانه ها به عنوان ماده سازنده ای که می توانید با آن ایده های قدرتمندی را کشف کنید و خود را به روش های بی شماری بیان کنید ، دامنه و عمق گسترده تری از پروژه ها را مانند هرگز قبلی ممکن می کند. کنسرسیوم سازه متعهد به استفاده از رایانه به روشهای خلاقانه ای است که در آن پروژه های میان رشته ای شایستگی دانش آموز را نشان می دهد و حوزه های دانش را بهم متصل می کند. نرم افزار Open-End از تنوع یادگیری پشتیبانی می کند و به چندین نقطه ورود به دریای ایده ها اجازه می دهد. سیمور پاپرت یک بار گفت ، "اگر می توانید چیزهایی را با رایانه درست کنید ، می توانید کارهای جالب تری بسازید."

ساختن چیزها بهتر از منفعل بودن است ، اما ساختن چیزهای خوب هنوز هم بهتر است!

کنسرسیوم سازنده معتقد به نظریه ساخت گرایی پاپرت است. این ایده که بهترین راه برای ساختن دانش ، یا درک ، از طریق ساختن چیزی مشترک ، خارج از ذهن دانشجو است. این مصنوعات معمولاً به عنوان پروژه در نظر گرفته می شوند ، حتی اگر فرآیند توسعه پروژه در جایی باشد که یادگیری اتفاق می افتد. اینگونه مصنوعات گواه یادگیری است.
عناصر یک پروژه خوب
هدف و ارتباط

آیا پروژه شخصاً معنی دار است؟ آیا این پروژه به اندازه کافی فریبنده را در یادگیرنده ایجاد می کند تا بتواند برای توسعه پروژه وقت ، تلاش و خلاقیت خود را صرف کند؟
زمان

باید زمان کافی برای یادگیری ، برنامه ریزی ، اجرا ، اشکال زدایی ، تغییر مسیر ، گسترش و ویرایش پروژه های خود فراهم شود. زمان کلاس به دانشجویان امکان دسترسی برابر به تخصص و مطالب را می دهد. همچنین ممکن است پروژه ها به زمان کافی خارج از مدرسه نیاز داشته باشند.
پیچیدگی

بهترین پروژه ها زمینه های موضوعی مختلفی را ترکیب می کنند و دانش و تخصص قبلی هر دانش آموز را فرا می گیرند. از همه بهتر ، بینش سریع و ارتباط با ایده های بزرگ منجر به بیشترین بازدهی برای زبان آموزان می شود.

برای مراجعه به مرجع اینجا کلیک نمایید